
Po únorové havárii se vrací vlaky na trať v Hustopečích
Na železniční trať mezi Hranicemi na Moravě a Valašským Meziříčím se po více než třech měsících…
foto: Město Olomouc
02. 02. 2025 - 22:28
Olomouc – Těžko uvěřitelné číslo – 20.000 přestupků – zaznamenaly minulý rok čtyři pevně umístěné radary v Olomouci. Radnice tak vybrala do kasy nižší desítky milionů, protože při 10 km/hod navíc zaplatí hříšníci taxu 750 korun, při dvacítce pak 1250 korun. Město si měření pochvaluje, protože klesají počty přestupků, a plánuje hned na jaře doplnit radary na tři další místa. Kromě toho provoz v ulicích denně hlídají i další přenosné radary, které se stěhují na šest desítek předem vytipovaných lokalit.
Další tři stacionární radary kontrolující dodržování povolené rychlosti se objeví na frekventovaných místech v Olomouci. Během jara je namontují v Jižní, Slavonínské a v Týnečku na Šternberské ulici. „Rozmístění radarů není náhodné, na vytipovaných místech probíhalo na podzim měření dopravní intenzity i dodržování povolené rychlosti,“ uvedl ředitel městské policie Pavel Skalický. Další alternativy přicházejí do úvahy i v jiných okrajových částech města.
Stacionární radary v Olomouci nyní sledují nejvyšší povolené rychlosti ve Chválkovicích, Chomoutově, Holici a Neředíně, konkrétně v ulicích Švabinského, Dalimilova, Přerovská a Okružní.
„Primárně se jedná o prevenci a zklidnění dopravy. Nákup či pronájem radarů si sice na sebe takzvaně vydělá, ale to není naším cílem,“ uvedl primátor Miroslav Žbánek. Všeobecně ze statistik vyplývá, že měření dynamickou dopravu skutečně zklidňuje. Řidiče na ně upozorňují i jejich navigace nebo aplikace typu Waze.
Zatímco stávající radary na Přerovské a Okružní ulici měří okamžitou rychlost, radar v Jižní ulici by měl fungovat v režimu kombinovaného měření úsekové a okamžité rychlosti podobně jako v Chomoutově a v ulici Švabinského. Všechny tyto radary jsou napojeny na automatizovaný systém, který předává zdokumentované přestupky k dalšímu zpracování správnímu orgánu. Ten loni převzal k řešení bezmála 20 tisíc případů.
Listopadové kontrolní měření odboru dopravy v Droždíně nedaleko cihelny ukázalo, že denně tam projede téměř deset tisíc vozidel a zhruba polovina z nich nedodržela povolenou padesátku. V té době ale tudy vedla objízdná trasa. Měření v lednu ukázalo, že i když provoz poklesl denně na šest tisíc vozů, padesátku překročilo 47 procent z nich. Tedy opět necelá polovina. Obdobně dopadlo měření v Jilemnického ulici, kde z 2500 projíždějících aut jelo 1041 rychleji.
Na železniční trať mezi Hranicemi na Moravě a Valašským Meziříčím se po více než třech měsících…
Otrávené "návnady" na lidi nechával na veřejných místech zadržený muž. Přinejmenším v jednom…
Jeseníky – V nejpřísněji chráněné oblasti oblasti Jeseníků, v okolí Petrových kamenů nedaleko…
Přerov – Před velkou výzvu postavil život dvě mladé kanoistky, které trénovaly v druhé půli května…
V pondělí ráno došlo v laboratoři optiky Univerzity Palackého v Olomouci k úniku nebezpečné směsi…
Dramatickou zprávu o střelbě v rodinném domě dostala policie v sobotu dopoledne. Střílelo se v domě…