Lanýžové degustační menu

Stavba vídeňské zastávky začíná, další kus Masaryčky se uzavře

Stavba vídeňské zastávky začíná, další kus Masaryčky se uzavře

foto: Google maps

15. 03. 2022 - 06:59

Od pondělí 21. března se úplná uzavírka Masarykovy ulice rozšíří o další úsek. Až do 13. června bude kvůli budování tramvajové zastávky takzvaného vídeňského typu v zastávce u Bystřičky směrem na hlavní nádraží uzavřený úsek od křižovatky s ulicí Dr. Milady Horákové po křižovatku s ulicí Dukelská. V tomto místě dnes konci stavební prostor nově budovaného mostu.

Změna čeká ulicí U Soutoku. Z té se po dobu stavební uzavírky stane obousměrná ulice, proto budou kvůli zachování průjezdu do kasáren 9. května dočasně zrušena stávající podélná stání.

„V průběhu května pak také dojde ke zrušení dočasně povoleného stání v Masarykově ulici, aby bylo možné realizovat vodorovné dopravní značení. Od 1. července už zde totiž plánujeme plně obnovit provoz,“ vysvětluje investiční náměstek olomouckého primátora Martin Major.

Z tramvajové zastávky U Bystřičky ve směru na hlavní nádraží se tak ve spolupráci města a dopravního podniku stane zastávka vídeňského typu. Tu Olomoucane znají už od Výstaviště Flora.

Stavební práce na tramvajové zastávce, tramvajové trati a přilehlých komunikacích budou probíhat na úseku dlouhém 113,5 metru v prostoru mezi mostem přes Bystřici (M10) a stavbou protipovodňových opatření.

„Právě probíhající stavby protipovodňových opatření a souvisejících uzavírek chceme využít k rekonstrukci tramvajové zastávky, tak aby vše bylo hotové v době, kdy budou dokončeny práce kolem mostu a koryta řeky,“ říká načasování stavby náměstek Major.

O náklady ve výši 23 milionů korun se podělí město a Dopravní podnik města Olomouce. Město zaplatí necelých devět milionů za rekonstrukci vozovky, chodníků a vybudování samotné zastávky, zbývajících asi 14 milionů korun jsou potom náklady spojené s tramvajovou tratí včetně trolejí a trakčních sloupů. Ty uhradí dopravní podnik.

Další články